Złośliwe prawa Murphy’ego w fotografii

48 wrednych praw, które mają to do siebie, że przyklejają się do człowieka niezależnie od szerokości geograficznej na której mieszka, statusu społecznego, wyznania, czy koloru skóry :)







FOTOGRAFICZNE PRAWA MURPHY’EGO

1.            Nie jesteś Anselem Adamsem.
2.            Avedonem też nie jesteś.
3.            Nawet jeśli sesja pójdzie dobrze, to na pewno zgubisz kartę. Albo schrzanią film w labie.
4.            Asystenci są niezbędni. Można się na nich wydzierać.
5.            Pogoda nigdy nie będzie taka, jaka być powinna.
6.            Jeśli coś działa przed sesją, to w jej trakcie już nie będzie.
7.            Świeży i niedoświadczony fotograf zawsze zgarnie wszystkie laury na konkursach.
8.            Ty nie.
9.            Fotografia przyrody w pigułce? Zwierzęta są gotowe, Ty nie.
10.            To samo dotyczy fotografowania dzieci.
11.            Lampa błyskowa nie wypali dokładnie wtedy, kiedy będziesz tego najbardziej potrzebować.
12.            Z dekielkiem od obiektywu związana jest ta sama zasada, która dotyczy spadających kromek chleba posmarowanych masłem.
13.            Muszki i inne owady zgromadzą się wokół aparatu dokładnie wtedy, gdy będziesz zmieniać obiektyw.
14.            Obiektywy są wprost proporcjonalnie przyciągane przez twarde podłoże. Im droższy obiektyw, tym większe przyciąganie.
15.            Im bardziej chcesz zrobić dobre zdjęcie, tym gorzej Ci ono wyjdzie.
16.            Im ważniejszy projekt, tym słabsze rezultaty.
17.            Jeśli do zdjęcia potrzebujesz szerokiego kąta, to na bagnecie masz teleobiektyw.
18.            Jeśli znajdziesz piękny krajobraz, to nie uda Ci się go sfotografować bez przewodów telekomunikacyjnych w kadrze.
19.            Statywu nigdy nie potrzebujesz, jeśli masz go przy sobie.
20.            Najpiękniejsze tęcze i zachody Słońca zauważasz jadąc autostradą.
21.            Jeśli nie pamiętasz, gdzie zostawiłeś kartę pamięci, to sprawdź w domu.
22.            Jeśli coś jest głupie, ale działa, to wcale nie jest głupie.
23.            Każda akcja wywołuje krytykę.
24.            Każda prośba wystosowana do pracowników labu fotograficznego zostanie zignorowana.
25.            Zawsze da się rozwiązać problem. Problem leży w tym, że rozwiązanie zazwyczaj nie działa.
26.            Nigdy nie mów fotoedytorowi, że nie masz nic do roboty.
27.            Żaden fotoreporter nie jest dobrze ubrany.
28.            Dobrze ubrany fotograf nie jest fotoreporterem.
29.            Profesjonaliści są przewidywalni.
30.            Świat pełen jest nieprzewidywalnych amatorów.
31.            Kiedy amator przestanie być nieprzewidywalny, stanie się profesjonalistą.
32.            Liczba rys na negatywie jest wprost proporcjonalna do wartości ujęcia.
33.            Każdy statyw jest za ciężki, by go nosić i za lekki by go używać.
34.            Każdy motyw daje się najciekawiej skadrować poza zakresem zooma.
35.            W trakcie ciągłego przesuwu filmu najciekawsze ujęcia następują między  ekspozycjami poszczególnych klatek.
36.            Mając w torbie n filtrów, ten aktualnie niezbędny jest zawsze najgłębiej.
37.            Liczba automatyk w aparacie jest odwrotnie proporcjonalna do zapotrzebowania na nie.
38.            Ilekroć musimy otworzyć kasetkę, zawsze mamy do czynienia z kasetkami nierozbieralnymi.
39.            Żarówki fotograficzne nie przepalają się tak długo, dopóki mamy ich zapas.
40.            Temperatura wywoływacza tym bardziej różni się od zalecanej, im bardziej zależy nam na zdjęciach.
41.            Jeśli zaczniesz używać niskoczułego filmu przy dobrej pogodzie, niebo zajdzie chmurami i zacznie padać zanim zrobisz połowę rolki filmu.
42.            I odwrotnie, gdy używasz filmu wysokoczułego, słonce szybko wyjdzie zza chmur.
43.            Na zdjęciach grupowych zawsze jest ktoś z zamkniętymi oczami.
44.            Raz lub dwa razy w życiu każdy fotograf zapomni sprawdzić, czy założył dobry film.
45.            Z reguły na tym filmie znajdą się najlepsze zdjęcia, jakie kiedykolwiek zrobił.
46.            Wnętrza kościołów są zawsze ciemniejsze, niż to się wydaje.
47.            Im ciemniej jest w kościele, tym mniejsza szansa, że pozwolą Ci w nim używać lampy błyskowej.
48.            Ludzie, którzy nie fotografują lubią zwiedzać szybko i nie rozumieją tego, że ty idziesz wolniej szukając tematu do zdjęcia. Nie rozumieją także, że możesz być mniej zainteresowany dotarciem do celu.


Komentarze

  1. Teraz już wiem co mnie może czekać wybierając się w plener ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty